vrijdag 13 april 2007

Het projectplan.



De wijk Voordorp is voor mij de inspiratiebron tot het schrijven en bedenken van zeven audiovisuele composities. De Stichting Tritonus* heeft mij de opdracht gegeven dit plan verder uit te werken.

Het wordt een project met geprojecteerde videobeelden en foto's, omgevingsgeluiden (soundscapes) en muziek. De voor Voordorp typerende beelden en geluiden zullen op beeld (video) en foto worden vastgelegd. Deze beelden en geluiden vormen de basis voor het schrijven van de audiovisuele composities met improvisatieruimte. Beeld, geluid (zowel realistisch als bewerkt) en de door mij geschreven muziek wordt tot een geheel samengesmeed.
Vanaf mijn jongste jeugd ben ik gefascineerd door de beelden en geluiden om mij heen. Ik wil dit deel uit laten maken van mijn muziek. Zo wordt de uiting voor mij meer compleet.

Er wordt gewerkt met een vaste muzikantengroep met per compositie wisselende gastmuzikanten, rappers en breakdancers uit de wijk.

De bewoners, kinderen en volwassenen, zullen bij dit project ingeschakeld worden. Zo wordt er een werkgroep " Voordorp Horen en Zien" opgericht die zal meewerken & meedenken in de organisatie. Er zullen kunstenaars en muzikanten uit de wijk benaderd worden. Eind september wordt er een uiteindelijke website ontwikkeld met info, video, foto's en geluiden.

Een van de composities zal een 'heuse' Voordorp-rap zijn, gemaakt in samenwerking met de kinderen in de wijk. Overleg zal plaatsvinden met de plaatselijke basisschool, de Voordorpschool, voor het uitschrijven van een tekstwedstrijd met als motto: vrijheidstrijd.

Doel: twee uitvoeringen medio november 2007 in de wijk!

Het project wordt mede ondersteund door de gemeente Utrecht en het K.F.Heinfonds.

*Stichting Tritonus: heeft tot doel het uitvoeren en bevorderen van muzikale en/of culturele activiteiten in Utrecht. De stichting geeft er de voorkeur aan dat de activiteiten door Utrechters worden uitgevoerd.

Frank Peters, de voorzitter van de stichting (afgestudeerd in de theaterwetenschappen). Een man naar m'n hart. Zorgt dat alles wat uit de hand dreigt te lopen weer op z'n pootjes terecht komt!

Geen opmerkingen: