zondag 6 mei 2007

'De rust is weer terug in Voordorp'.

De wind is gedraaid. Vanacht merkte ik het al. Ik slaap altijd met het raam open en de lawaaioverlast van de snelweg was merkbaar minder. Met het draaien van de wind zal het weer onstabieler worden. We kunnen na zes weken geen regen ook best wel een buitje gebruiken. Het is gortdroog.
Afgelopen donderdag was ik even in en net buiten het Groene Dak om geluidsopnamen te maken. Ik werd daar verrast door Weia die me vanaf haar woning bezig zag. Weia en ik kennen elkaar al van vroeger tijden en hebben elkaar ontmoet als ik me niet vergis bij de muziekworkshops van wijlen Herman de Wit.
We kwamen aan de praat over het lawaai wat de snelweg voortbrengt. Weia vertelde me dat ze met een aantal mensen bezig zijn om bij de gemeente voorelkaar te krijgen de maximum snelheid van het verkeer op het stuk langs Voordorp te beperken. Ik denk dat de geluidsoverlast hierdoor wel een stukje teruggedraaid kan worden maar weet eigenlijk niet hoe dat dan zit met de vervuiling. De vervuiling is denk ik net zo'n probleem.
Zou zo'n wal met overkapping, die je op de snelweg naar Amersfoort hebt geen goede optie zijn...

Geen opmerkingen: