maandag 4 juni 2007

Het Veemarktcomplex vervolg… De Bromfietsbeurs…

In de hallen van dit complex (Voordorphal en Tuindorphal) vinden op zaterdag en zondag regelmatig markten, beurzen en evenementen plaats. Als je met de auto Voordorp binnenkomt zie je het al aangekondigd op het bord. Ik moet eerlijk bekennen dat ik in al die tijd dat ik in Voordorp woon nog nooit een beurs in deze hallen bezocht heb….



Voor gisteren stond de Bromfietsbeurs op het bord. Het leek me leuk daar eens naar toe te gaan.
Ik heb genoten van wat ik daar allemaal zag. Oude Solexjes, Zundapps (we noemden dit vroeger buikschuivers), Sparta’s, mobilletjes, Puchs (hier reed m’n broer vroeger op..), onderdelenverkoop, helmen, mannen met een passie voor de brommer…(ik kon het niet nalaten dit te fotograferen!), curiosa en nog veel meer.
Veel foto’s gemaakt voor m’n database en enkele geluidsopnamen gemaakt. Absoluut geen spijt van gehad dat ik hier ben geweest.






De echte veemarkten die op maandag, woensdag en donderdag gehouden worden staan ook nog op m’n lijstje. Hier zal ik vroeg voor uit bed moeten! Houd m’n blog in de gaten!

1 opmerking:

Anoniem zei

Mu broer reed ook op een solex en tapte bij elke pomp (gratis) de laatste restjes benzine uit de pompslang. (reden: zakgeldnood)